IAN SOMERHALDER BLOGG.SE - Sveriges största källa om Ian Somerhalder
Publicerat den
Om ni har följt Ian på twitter dem senaste veckorna så har ni sett att ian uppmärksammar dem amerikanska golfen väldigt mycket.
För er som inte vet så har tonvis av olja läckt ut från fartyg som tillhör det svenska företaget BP, längst den amerikanska golfen och hotat djurlivet, både på land och i vattnet.
Pelikanerna är dem djuren som är mest utsatta, då oljan fastnar i deras fjädrar och dem dör pågrund av utmattning och allergiska reaktioner.

För 8 timmar sedan skrev Ian det här meddelandet på twitter;

This will be very long twitter mssg- there is a reason that they give you 140 key strokes. I'm on my way to Australia with my sister, so I must abandon my twitter post for a spell for fear of saying something I shall regret. I've never been so happy in my life yet so truly sad at what we are witnessing. It seems as though our beautiful Gulf may be a pawn as we are in a much larger game that we didn't want to play. We are witnessing the end of one of the most beautiful places on Earth but also the END of the reign of oil hopefully and big oil and what it means in politics- don't you find it funny how much $ BP gave to our "beloved" Obama? I challenge all of us no matter if you are in elementary, middle or high school- college of grad school. Ask, inquire, learn, fight, and let's figure out how to tell our govt that the future is Green and bright not black and toxic. Why can't we work with oil companies to spend $ money to find alternatives let's do it. I bid you goodbye and good day. Thank you for your thoughts and support.
Ian S

Jag har på min privata twitter retweetat många av hans meddelanden för att det ska nå ut till folk, för jag tycker verkligen att den här frågan är något som vi ska ställa oss själva, hur kan just JAG hjälpa till?, det räcker med att sprida vetenskapen om att något hemskt händer, så att nyheterna sprids till dem som faktist kan hjälpa till.

Jag vet att det här blev ett långt inlägg, men det är för en god sak, så jag bryr mig inte om vad andra tycker, jag vill bara att den amerikanska golfen ska bli fri från oljan, och jag tänker hjälpa till det lilla jag kan.



Här är en video med Ian när han pratar om den amerikanska golfen.




Här är en video när dem intervjuar Ian om varför han bryr sig om oljeläckan.
Kommentarer
1
Friedman

Jag tycker att det är skitbra att han tar sin tid att uppmärksamma andra om oljeutsläppet och jag beudrar verkligen hans driv för att hjälpa miljön! Jag själv är skitarg på BP för deras misstag och att de fortfarande inte har gjort nåt för att få stopp på utsläppet!

http://friedmans.blogg.se/
2
Hanna

Jag håller med FRIEDMAN!

Namn

Mail

WWW

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback